Wednesday, November 07, 2007

House meme

I'm one of the Indians who got tagged in Choconet's blog.
1. What kind of SOAP is in your bathtub right now? No bathtub. My bathroom cannot hold one.
2. Do you have any watermelon in your refrigerator? No. :-(
3. What would you change about your living room? More sunlight. More comfy furniture. Ummm… Some flowers may be…
4. Are the dishes in your dishwasher clean or dirty? No dish washer. But not dirty dishes piled up in the sink. :-)
5. What is in your fridge? Eggs, milk, ice cubes, some oranges, some apples, veggies, dal, ummm…
6. White or wheat bread? Wheat.
7. What is on top of your refrigerator? Lotsa junk. Bills, receipts, planner, tissue box…
8. What colour or design is on your shower curtain? No shower curtain.
9. How many plants are in your home? Ummm. Zero.
10. Is your bed made right now? Just made it so that I can answer this with a ‘yes’!
11. Comet or Soft Scrub? uh?
12. Is your closet organized? Hmmm… Sorta sorted.
13. Can you describe your flashlight? Darn. I am yet to buy one…
14. Do you drink out of glass or plastic most of the time at home? Plastic and stainless steel.
15. Do you have iced tea made in a pitcher right now? Nope. Don’t like tea in any form.
16. If you have a garage, is it cluttered? No garage. Darn. I feel so poor now. No tub. No this. No that… Sheesh.
17. Curtains or blinds? Curtains.
18. How many pillows do you sleep with? Zero to one.
19. Do you sleep with any lights on at night? Nope.
20. How often do you vacuum? No vacuuming here. It’s mostly sweeping. That’s done five days a week.
21. Standard toothbrush or electric? Standard.
22. What colour is your toothbrush? Blue.
23. Do you have a welcome mat on your front porch? No front porch… *rolling my eyes*

24. What is in your oven right now? No oven. *still rolling my eyes*
25. Is there anything under your bed? Some sheet of paper from my study table that flew under my bed.
26. Chore you hate doing the most? Dusting. It is never ending!

27. What retro items are in your home? A folding chair made of rosewood.
28. Do you have a separate room that you use as an office? Nope
29. How many mirrors are in your home? Two.
30. Do you have any hidden emergency money around your home? Not hidden really. And not much really…
31. What color are your walls? Whitish.
32. Do you keep any kind of protection weapons in your home? Does kitchen knife count?
33. What does your home smell like right now? No smell…
34. Favorite candle scent? Nah.
35. What kind of pickles (if any) are in your refrigerator right now? Not in my refrigerator, but I have garlic pickle and tomato pickle (the Indian ones).
36. What color is your favorite Bible? At the moment, the one I am using is maroon.
37. Ever been on your roof? Does the terrace count?
38. Do you own a stereo? Ummm. It doesn’t work though.
39. How many TVs do you have? None. And bro is threatening to buy one. *gak*
40. How many house phones? 1
41. Do you have a housekeeper? Hmmm… Nope. But I do have a helper who comes in the mornings.
42. What style do you decorate in? No particular style really.
43. Do you like solid colours in furniture or prints? Solid colours.
44. Is there a smoke detector in your home? Nope.
45. In case of fire, what are the items in your house which you’d grab if you only could make one quick trip? Passport and certificates. And some important papers. Oh, my computer too… Oh no. There are so many books that I love… Guess they’d have to perish if there is no time…

13 comments:

Clover said...

lol...
hey you could atleast answer what soap you use!thats what it meant im sure!
and you want flowers in your room?i'll get you some

Compassion Unlimitted said...

Great..you have passed!!

Happy Deepavali to you
TC
CU

Julie Layne said...

Lists like this seem so mundane when you read about someone in your own culture. When you read about someone on the other side of the world, it's really a tiny window on the (major!) differences in culture.

I have the things you do not (big bathtub, um...several, actually, oven, porch, etc.), BUT DURNIT, WHERE IS MY HELPER? LOL ;-)

Even the poorest in the U.S. have most of these household items, but usually only the wealthy have helpers. (I'm assuming you mean a househelper of some kind?)

This was fun and enlightening, Bungi.

Nancy said...

Yes that was an American forward filled in truthfully from someone in India. Surprisingly as an American in India I would have filled it out similarly.

Sandy Carlson said...

Sounds an awful lot like my place! This is an interesting meme.

I don't have emergency money (interesting question), and no weapons beyond the dust bunnies that roll around a litle when the front door is open!

God bless.

Bungi said...

Gitu - Hey, what happened to the extra 'r' in your blog name? Not telling you what soap i use. :P

CU - Hope you had a great Deepawali too!

Julie - Errr... I promise you i didn't do anything... *grin*

Nancy - He he. Yeah. I knew it was a Western one. But i thought i should try it. After all the Indian bloggers were tagged this time. And it sort of highlights the differences in cultures. It's interesting, hey?

Sandy - Lol. Thank you.

The Mahathma said...

its bar soap

Julie Layne said...

Comet and Soft Scrub are bathroom cleaners--generally for the bathtub! :-) Actually, you use them anywhere in the bathroom. Comet is a harsh powder, with bleach, and gets the really bad stuff; Soft Scrub is supposed to work well but not scratch surfaces (but it's yucky! Gloopy!). You learn something new every day, huh?

Mahatma, you would NOT want to use either of these products on your skin if you plan to keep it. LOL

Julie Layne said...

I just had to add that when we were kids, we used to sing this song (to the tune of another song, which I cannot remember):

Comet, it makes your teeth so green
Comet, it tastes like gasoline
Comet, it makes you vomit
So buy some comet
And vomit
Today

I knew you'd appreciate that. ;-)

Bungi said...

Julie - Lol. That is funny!! And thanks for the info about Comet and Softscrub. Personally, what do you recommend? :P

PurpleHeart said...

The question-set would dissapointingly take so many 'No' from a mundane Indian ! sigh

Compassion Unlimitted said...

Time You came out with the next blog
Tc
CU

Bungi said...

Sandhya - Well, that is because it is written with a different set of answerers in mind. ;-)

CU - Thanks for pushing me to do it. Posted the next one just now.